נקמתם המתוקה של קצרי הראיה

הנה, כתבתי את זה שחור על גבי לבן!  זו הפעם הראשונה בחיי שאני שמחה לאיד.
בגיל ההתבגרות נפלו עלי השמיים. גיליתי שבמוקדם ולא במאוחר אצטרך להרכיב משקפיים.  ניסיתי לדחות את הקץ עד כמה שיכולתי. הסתובבתי בעיר זקופת קומה, מעכסת, אך לא רואה ממטר. זכיתי לכינוי הסנובית כי לא אמרתי שלום ולו רק בנפנוף קל, לאלה שמעבר לכביש – לכי תגידי להם שלא ראית. בצבא ובאוני ישבתי בצד אבל קרוב, נו…כדי לראות. אך מה לעשות, פתחתי את הדלת לאשר יגורתי.  אני לא מרכיבה משקפים בחיים לא! אז החלה ויה דולורוזה שלי להתאמת עדשות המגע.  כבר פינטזתי שסוף סוף יהיו לי עיניים כחולות כצבע הים הרדוד בתיאלנד, ואראה את כל החצקונים של חברותי המסורות. איזה כחול ואיזה נעליים.  ההומורסקה של אפרים קישון "נזיד העדשות"  (שמיניות באויר) כאילו נכתבה עלי: "…העין מתרגלת באופן הדרגתי לנוכחות הגוף הזר בתוכה ואחר-כך נעשה דבר טבעי ביותר…" תוך כמה זמן???
כעבור שבוע קיבלה האשה – אני – את העדשות  "הושיבה אחת מהן על קצה אצבעה, בהתאם להוראות, והחלה לקרב אותה אל אישון עינה הימנית, כאילו היא מאשימה אותה J'accuse! אז מה קורה? ככל שהאצבע מתקרבת, היא גדלה וגדלה כמו בקולנוע ולבסוף היא ענקית כל כך שזה משהו מחריד".  אבל הדבר הכי מחריד שקורה זה שהן לא יוצאות ונאבדות לי מאחורי העין, למרות שהאופטיקאי טען שאין דבר כזה, מאחר שהעין היא סגורה מאחור הרמטית. "הצילו..משקפי המגע נפלו לתוך עיני אשתי!" אפילו המשאבה לא היתה שימושית וכמעט הוציאה  את כל העין.  עברו הימים, חזרתי אל משקפי הפשוטים, כשסביבי מעפעפות האחרות בריסים ארוכות טווח ובצבעי אישון סגלגלים.  אבל עם הזמן החלו הקימטוטים בזויות העיניים לבצבץ ולהחרט עמוק בפניהן ועלי לא רואים דבר. למדתי להסתתר ולהסתיר בעזרת משקפי, להתהדר במסגרות מותגיות: אחת ליום ואחת ליציאות – כמובן שזה דורש משכנתה כמעט – אבל זול יותר מבוטוקס.

 

 

 

כיום, כשעברנו את גיל הארבעים, ולחברי וחברותי "נגמרה היד" והם החלו לעטות על קצה אפם משקפי קריאה של "סבתא המכשפה" שבעזרתם היא בוחנת אם עמי של תמי השמין דיו ומוכן לאכילה, אני מסירה את משקפי כדי לקרוא.

הו נקמה מתוקה שלי!!!!!

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

להשאיר תגובה

