הטלנובלה הממכרת

הנה אני כותבת בריש גלי: אני מכורה (התמכרות מבוקרת?!) לטלנובלה!

 

http://www.forum.hrt.br שבע נשים

זה התחיל באיצטלה שכך אני "מברישה" את השפה הברזילאית שבפי. (למדקדקין, הפורטוגזית הברזילאית המתגלגלת שונה מהפורטוגלית הכבדה). זה באמת נכון, אין דרך טובה ומהירה יותר לרכוש שפה חדשה אלא דרך טלנובלות ו/או אופרות סבון. אבל  מעבר לכך.

הטלנובלה שבע נשים, (הבית של שבע נשים רומן של מריה אדלייד וולטר נגראו) מבוססת על מלחמת הפאראפוס בקרמורוס (1835-1845) בברזיל למען שיוויון ואחווה. למדתי פרק בהסטוריה של ברזיל, שעור מאלף על האשה הפמיניסטית האמיצה – אניטה גריבאלדי (אנה מריה דה גזו ריבירו)- שנלחמה לצד אהובה גריבלדי האיטלקי, למדתי על אורחות חיי הנשים מכל שכבות העם כולל ה"שינה" – נערת החיילים ועוד ועוד.

 

אניטה גריבאלדי 1839 מתוך וויקיפדיה

רבות נכתב על התמכרות לטלנובלות – רומנים ל"משרתות" כפי שכינו האנגלים וכל סיבה תסבר את האוזן. אינני רואה כל הבדל ביניהן לבן סדרות אחרות קרי 24. 

 לגבי, בעולם המנוכר והפלצני של ימינו, כשרוכב אופנוע מוטל על הכביש ואיש לא בא לעזרתו,כשהכל קביל מותר ונכון, זהו משב רוח  רענן להיזכר בראשוניות של החיים –  לעניות דעתי הסיבה לקיומנו הדל, הרגעים הקטנים של חיי היומיום עצמם. רגעי חסד! 

בטלנובלה זו, הבנויה בצורה קפדנית, מאירה ואינטלגנטית   אנו נוגעים בחיי האשה על כל בעיותיה האוניברסליות: עצמאות כנגד תלות, איסורים כנגד מרד, אהבה ושנאה, אשה וגבר וכד'.

הנגיעה ישירה כואבת ומרגשת, מורכבת מקשת צבעונית של נשים, ללא יוהרה ,קניוני קניות ענקיים, ובעיקר ללא "מסיכות הקידמה".  אחוות נשים וטלטלותיה.

צפיה בטלנובלה זו עבורי היא כמו מסע באפריקה.

מומלץ.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • דינה ראלט  On 2 ביוני 2007 at 12:36

    אותי הצפייה בטלנובלה מרגיעה משטפי המידע שמתחתם אני פועלת כל היום…אנא ספרי לי אם את רואה טלנובלה טובה…

  • א.ט.  On 4 ביוני 2007 at 10:36

    אני צופה במעין טלנובלה אנגלית ערוץ 3 – צוואה . הטלנובלה הברזילאית החדשה לא משהו אז אני רק "שומעת" את השפה

  • אודליה  On 3 באוגוסט 2007 at 16:43

    היי, את היחידה שמדברת על הטלנובלה 7 נשים
    אני מאוד אהבתי את הסידרה
    אולי את יודעת איך אני משיגה את השירים או הנעימות של הטלנובלה הזו
    תודה

להשאיר תגובה

