אני דון קיחוטה בטחנות הצדק

היום קיבלתי מכתב בדואר הצבי שזרק אותי כארבע שנים לאחור.

זה היה בערב, ככל הערבים, שהיכנתי סלט ירוק עם הרבה עשבים ל"עיזים" המסובים. כל חטאי היה שהתעצלתי להכין לבד את רוטב הויניגרט – מלא תירוצים בפי – ושלחתי ידי לבקבוק הרוטב המהולל של אחת המסעדות הידועות שמשווקת את מוצריה במעדניות. בעוד אני מנערת את הבקבוק ומתחילה למזוג בני תופס לי את ידי בקריאה: רגע תעצרי. הוא שולף את הבקבוק מידי ובוחן אותו בכל מיני תנוחות וסיבובים קלים עד שחיוך רחב מתפרס על פניו: "אהה, הוא נשאר בפנים!". מה? מי? בטח ניחשתם:גוף זר. ואז מתעוררת הדילמה מה עושים? את הסלט לא אכלנו שמא נפלו עוד כמה יצורים מקרוסקופיים אבל הויכוח ליד השולחן היה עירני וסוער. להתלונן או לא להתלונן, מה תרוויחי מזה, סתם טירטור לא לענין, לפחות זה לא קוליפורמים (איך אתם יודעים?) גם לך זה יכול לקרות, וכהנה וכהנה. מה לעשות שלפעמים המקצוע הופך לעוד קליפת עור בגופך. יום ראשון בצהרים אני מתייצבת במסעדה עם הבקבוק בידי. עד שהביאו את האחראי עברו כעשר דקות. בעל הבית בחו"ל, ענה אני אעביר לו את תלונתך ברגע שיגיע. השארתי לו את מכתבי וחזרתי עם הבקבוק והנקודה השחורה שבתוכו הביתה.  כעבור מספר ימים – כבר לא זוכרת כמה מרוב השנים שעברו, צלצול בדלת. נהג מונית מביא לי משלוח של סלסלה ענקית ובה כל טוב: ממוצרי המסעדה: רטבים למיניהם, ריבות ועוד כהנה וכהנה. אז קיבלתי את הג'ננה: הנה סותמים לי את הפה! למה שאני אוכל מעוד מוצר של מסעדה  שברוטב הסלט שלה גיליתי חרק מת.

מסכן נהג הטכסי הוא לא חדל להפציר בי שאקח ממנו את העול ואני סירבתי בתוקף. הוא מיידע את המסעדה, נותן לי לדבר עם האחראי ואני נדה, ראש בלטה, לא לוקחת.

למחרת מתייצבת ברח הארבעה בת"א משרד הבריאות עם הבקבוק ביד. עליתי לקומה ראשונה, משם העבירו אותי לקומה שלישית – לא היה אף אחד, ירדתי שוב לקומה ראשונה. ביקשו שאחכה. חיכיתי. סוף סוף בא הפקיד המיוחל. אני נשבעת לקח לפקיד כשעתיים למלא את טופס התלונה. כבר התחרטתי עשר פעמים שבאתי לשם אך מה שהתחלתי יש לסיים, מסרתי הכל ועזבתי כל עוד נפשי בי. כעבור ששה חודשים קיבלתי מכתב שהבקבוק ותוכנו נבדקו ואכן נמצא בו "פשפש קריקטו…. משהו – בקיצור ג'וק בשפת העם (המכתב איפשהו במטבח שלי) ושאהיה מוכנה לבוא להעיד במידת הצורך.  עברה שנה צילצלתי לשאול שמה קרה משהו – הענין בטיפול. נו כמה התמדה ויכולת מעקב, טלפונים, המתנה לדבר עם האדם הנכון יש לי?? וכך זנחתי את הענין. מידי פעם כשמביאים לי בקבוקים כאלה אני בוחנת אותם בשבע עיניים או מעבירה הלאה. מה שכן, מאז אני לא מתעצלת לרקוח לבד את הרוטב ולמסעדה הזו אני לא נכנסת .

היום, ארבע שנים אחרי,  קיבלתי תשובה ממשרד הבריאות אגף המזון תל-אביב

"תלונתך בדבר הימצאות גוף זר ברוטב לסלט……החל מתאריך 10.4.86 עבירות מסוג נשוא התלונה נכללות במסגרת חוק העבירות המנהליות. בהתאם לכך הטלנו על מסעדת…….קנס מנהלי קצוב בסך 1000. שח. הנ"ל שילם את הקנס בתאריך 10.08.07. אנו מודים לך על גילוי אזרחות טובה.  בכבוד רב …..".

אז……????

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • איילת  On 14 באוקטובר 2007 at 10:12

    ותגישי תלונה בלי קשר. כך לפחות לא תרגישי פראיירית.

להשאיר תגובה

