"הגלגול" – מסע מטלטל ומזכך של אהבה

הכתוביות כבר החלו להתגלגל על המסך, האורות עלו, אנשים החלו לקום ולפלס דרכם, בינות הברכיים של אלה שנותרו ישובים, חושפים את הריפוד האדום/כתום המרופט של מושבי הסינמטק ואני נותרת יצוקה על מושבי. לא יכולה לקום! למרות שאני משוועת לאויר לנשימה. הוציאו לי את כל האויר והותירוני מסמורטטת על כסא כתום.
עברו דקות ארוכות עד אשר יכולתי למלמל מילים שדופות לחברי שלידי שגם נאלמו.
על פניו, הסרט "הגלגול" של נתי ברץ הוא תיעוד קסום של מסע חיפוש 
של הנזיר טנזין זופה אחר הילד "שאין לטעות בו",     

 אשר אליו התגלגלה רוחו של מורו הדגול. 
החיפוש לוקח את הצופים דרך הרים גיאיות, מרחבים
וכפרים שהזמן בהם עמד מלכת. אך המסע הזה הינו
 מסע כפול: דרכו עברתי אני את המסע הפרטי שלי בו
הישלתי מעלי כמה קליפות "מערביות" נוקשות של ציניות,חוסר אימון וחשיבות עצמית.
דרך ה"עיניים" הטיבטיות של הבמאי וצלמי הסרט  נחשפתי לאמונה הטיבטית בשיא תפארתה על שלל צבעיה וטכסיה, כשמעל לכל עומד בן אנוש מאמין, רגיש, שחי את היומיום בחדווה וכל מטרתו לעזור לאחר. 

 

 

 

 

 

מה יש בו בסרט זה, שפורץ מתוך המסך הדומם וסוחף לזיכוך?

מלבד נרטיב המסע, הנופים המרהיבים, הצילום והעריכה המדויקים יש אנרגיה שמזינה את כל אלה עד כדי התעלות – א ה ב ה! 

אהבת העושים במלאכה את טיבט על תושביה ואמונותיה, התעלות אהבת ההורים ומסירת ילדם למען הזולת, אהבת הנזיר את האדם באשר הוא ובעיקר

אהבתו האינסופית, ללא סייג, את מורו הדגול . 

 

קישורים:

קדימון הסרט

ראיון של אורי בר-און עם הבמאי

במאי הסרט מספר על הצילומים

כיצד צולם הסרט

הבלוג של הנזיר גיש טנזין זופה

הבלוג של הילד פונטשוק ריפוש

מועדי הקרנה בסינמטק תל אביב

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • avivsky  On 1 בפברואר 2009 at 12:23

    תודה אתי,
    באמת סרט מצויין.
    אותי הוא תפס בבטן יותר מאשר פתח את הלב.
    מה את חושבת על התנהלות הדמויות הממסדיות שמופיעות בסרט – מהמורים הבכירים ועד הדלאי לאמה?
    אביב

  • אתי  On 1 בפברואר 2009 at 12:55

    על אף המודעות לכל "הזיהום" המערבי שאני נושאת עמי, הטאצ'י והצ'יקונג,זן וכד' תמיד אני מרגישה שאני מפספסת משהו. הסרט הזה "פתח לי את הלב" בכיוון של לא לחשוב על..(והשאלות עלו: איך הורים מותרים…ההיררכיה שאתה מדבר עליה ועוד), אלא לתת, לסמוך על האחר, לקבל, …
    אך אם בכל זאת, נראה לי שהפוסט האחרון של תומר http://www.notes.co.il/tomer/52389.asp
    יכול לתת תשובות

  • הופכת צדפים  On 6 במרץ 2009 at 08:30

    הסרט הזה הוא עבורי חוייה רגשית- רוחנית ההולכת איתי כבר זמן רב. שמחתי מאד למצוא את הקישורים לאתרים- תודה

להשאיר תגובה

