חצי מבט, ליטוף תחת

שיוט בארץ זרה מחדד את חושי. אני לא מסתכלת אלא מתבוננת, מקשיבה ומסניפה את המקום בו אני נמצאת.
בכל מקום, משתקף פן אחר מעצמי. לטוב ולפחות טוב – אבל לתשומת ליבי לקחת.
הטיול במרוקו חיזק אצלי את ההרגשה, עד ידיעה, כמה איבדנו בדרך אל ה"אלוהי הידע": מהתמימות והענוה דרך הסנטימנטליות והרומנטיקה ועד האמון והנתינה. כל אלה עדיין מוצאים אצל ה"פרימיטיבים".

מרוקו, ארץ מוסלמית רכה, בזכות פולחני העבר שפועלים בה, רבגוונית בנופיה ובתושביה. ההפרדה בין גברים לנשים, מעצימה את האחווה הגברית – אפילו יותר מאחוות המילואים שלנו – ומאלצת את הגבר למצוא דרכים יצירתיות לייצור קשר עם המין השני.  המבט במרוקו הוא אמצעי התיקשור הבינאישי העשיר והמשמעותי ביותר. מבט מזוית העין, מבט מושפל, מבט דוקר, מבט נמנע מלהסתכל, מבט מלטף, מבט מלא, ועוד דקויות שאנו מזמן שכחנו על קיומם.

במאראקש, ברחבה הגדולה, שבה רוחשים ומתרחשים הדברים במשך היממה, באים אנשים לעת ערב לעצור בין דוכני האוכל, מעגלי המוזיקה, הידעונים והלהטוטנים. אני עומדת בפאתי מעגל אחד וחשה יד מרחפת ומלטפת את ישבני. אני מרגישה אותו צועד מאחורי וממשיך הלאה, מסבה מבטי באיטיות, כאילו סתם, ורואה אותו עומד במרחק מה, משפיל מבט אלי. לא הטרדה מינית ולא נעלים. הוא את שלו רמז וחיכה להחלטתי.

יש משהו נקי ועמוק ברמיזות/קריצות שכאלה לעומת המתנפלים הנאורים בפיק אפ בר אפלולי בעיר. 

 

הפרא האציל – צילום אתי טופז

 

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • מיכל  On 22 באוקטובר 2009 at 16:38

    זו הטרדה מינית באבוהה! אני הייתי מתפחלצת על המקום! למה להקטין מחומרת העניין בגלל שהוא "פרא אציל" אלק? אני מקווה שכל הפראים האצילים שיש לנו כאן במקומותנו יתקוממו על האפליה שלהם, וילטפו ישבנים אציליים של נשים נאורות ואציליות…

  • אלה  On 22 באוקטובר 2009 at 19:04

    הטרדה ועוד איך.

  • בת חן  On 23 באוקטובר 2009 at 08:37

    אני מסכימה שלא כל דבר זו הטרדה. אנחנו עוד נתגעגע לימים שגברים לא פחדו לגעת בנו…עכשיו כולנו נזירות אבל הבנות שלנו בעוד שנת דור כבר יחשבו אחרת וייחלו לקצת מגע גם אם מזדמן . בסהכ הגברים כבר מתים מפחד מנשים. פוחדים להתקרב. כבר לא שולטים בנו כמו פעם. להיפך. בכל אופן סיפור מקסים ואני מסכימה איתך לגמרי שלטיפה עדינה אינה בהכרח הטרדה

  • מיכל  On 23 באוקטובר 2009 at 15:37

    בת חן יקרה, בת כמה הבת שלך? האם את רוצה שזרים ילטפו אותה לטיפות עדינות? חלאס!!! אני לא מאמינה לך.

  • בת חן  On 24 באוקטובר 2009 at 15:37

    בינתיים אין לי בת, רק בן, אבל אני בטוחה שהיא תהייה מספיק נינוחה ובטוחה בעצמה שלא לפחד מכל מגע עם איש או אישה מבלי שהיא צריכה חוק מסוים שישמור עליה. היא תדע יופי לסמן ולשדר מתי אפשר ומתי אי אפשר להתקרב

  • תמי  On 25 באוקטובר 2009 at 15:09

    "אני עומדת בפאתי מעגל אחד וחשה יד מרחפת ומלטפת את ישבני. אני מרגישה אותו צועד מאחורי וממשיך הלאה"
    לסמן ולשדר מתי אפשר להתקרב ולגעת?
    מישהי סימנה כאן משהו? מבחינתו עצם זה שהתחת שלה היה שם, זה סימן שהוא יכול להתקרב ולגעת.
    אתן באמת חושבות שאם נגעו בכן כשלא רציתן אז הכל ייגמר בזה שלא תצעדו מעדנות אל הפרא האציל משפיל המבט? לא עם תחושה שנכנסו לתחום האינטימי שלכן בלי לשאול?
    במה זה שונה ממישהו שנכנס אלייך הביתה בלי רשות ונוגע בחפצים הכי אינטימיים שלך, לא באלימות, בעדינות.

    גברים שלא מפחדים מעצמם ומנשים לא נזקקים לליטוף תחת מזדמן שכזה

  • מיכל  On 25 באוקטובר 2009 at 18:05

    אסור אסור אסור אסור אסור, ללטף שום תחת בשום מקום לאישה או נערה (וכמובן גם לאיש או נער) שלא מכירים. אסור!

  • אביבה  On 26 באוקטובר 2009 at 10:21

    ואם את היית מלטפת לו את הישבן? ונסכים שמסתובבים להם בעולם כמה וכמה ישבנים גבריים ראויים בהחלט לליטוף..האם זה היה גם מתקבל כנקי ועמוק? שם ברור שלא, אבל בואי נחשוב אם כאן בתל אביב המוחצנת והמתוחכמת.. כנראה שגם כאן ממש לא..ועוד שאלה, למה הישבן? אם היה מלטף כך באותה אגביות את הכתף/יד/גב? אז לא היינו דנות כלל בהטרדה/חצי הטרדה?? ואם היה מלטף/חופן כך את שדך? בקיצר, נראה לי שהרכבת הזו יצאה מזמן מהתחנה, וכל נגיעה בגוף של אחר ללא הסכמתו – לא תעבור

  • zorit  On 3 בנובמבר 2009 at 19:39

    הסיפור יפה.החשוב הוא בעיני המתבונן או במקרה זה החווה והמרגישה. מה שחשוב זה מה שהרגשת,ולא כל ההסברים שמסביב.

  • מתן אל  On 24 בנובמבר 2009 at 16:20

    אני חייב לומר שבהחלט אהבתי את הרישום הקצר על מרוקו,קצר ולעניין קולע בול,מסיפורים של אבא שלי שאותם הוא נוהג לספר לעתים רחוקות,הוא מספר לי על אזור הארצות האלה וזה לא משנה אם זה אירן מרוקו או אפילו מצרים,שם אכן הדרך הטובה והבטוחה להתחיל עם בחורה היא דרך המבט..ויש לציין שאם הייתי אני יכול לחזר אחרי בחורה בעזרת מבטים..אולי הייתי ממש דון ז'ואן אבל לא ננהג בנרקסיסטיות זה לא הטבע שלי
    על כל פנים אני אישית חושב שהטרדה או לא הטרדה..את בוחרת כיצד להסתכל על זה וע"פ מה שנאמר כך אני מבין ממך שהדבר היה מחמיא לך
    אז שכל אותן חסודות ושמורות..ילכו לחפש טיפה אהבה ורגש..או יותר נכון שמישהו ירק לכיוונן…באמת אבל באמת שנמאס אנחנו באמת מפחדים וכבולים..היום אישה הפכה להיות ממושא אהבה למפלצת מפחידה..וכן זו דעתי והיא קצת מאוד קיצונית
    שיהיה יום מקסים

להשאיר תגובה

